2017-02-03

Hur stor inkomst och bostad behöver man ha för att ens partner skall kunna ansöka om och få uppehållstillstånd som anhöriginvandrare med anknytning?

Hej

Mitt namn är Amina jag är 22 år gammal o studerar till socionom. Min man som bor i Libanon vill söka uppehållstillstånd som anknytning till mig. Jag har lön som är ca 8000 kr + studiebidrag. Men jag har inget eget boende då jag bor tillsammans med mina föräldrar.

Kan jag bo som inneboende hos någon och som kan hyra ut ett rum till mig. Där jag har tillgång till vardagsrum o kök?

Jag har även rätt till CSN lån, och kan jag inte hyra lägenhet med denna lån. Men ändå ha kvar en lön på 8000 för att försörja oss?

Hur kan jag göra på bästa sätt?

Tack på förhand
Amina


Hej Amina


Samt hyran som du betalar kommer utöver och plussas på ovan på normen för 2 personer, och din totala inkomst måste täcka hela total kostnaden

Angående storleken på bostad så måste den vara minst avsedd för 2 personer. Det innebär att ni skall ha kök och ett vardagsrum samt eget sov rum för att den skall anses vara tillräckligt stor bostad för att bli godkänd.  

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Då tar vi tacksamt emot en gåva av dig till utgifterna som vi har haft för den juridiska rådgivningen och hjälpen som vi har givit till dig här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in och ställ dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, så besvarar vi dina juridiska frågor med svar helt gratis åt dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar