2016-04-29

Hur får man raderat och slätat felaktigt registrerade betalningar, skulder, anmärkningar och andra missvisande uppgifter i Kronofogdemyndighetens register och som finns om mig hos kronofogden?

Hej, mitt namn är Kristina

Jag blev nyligen registrerat hos kronofogden på ett belopp under 1.000 Skr. Anledningen till att jag inte har betalt är att jag inte har mottaget räkningen ( parkerings anmärkning) från transport styrelsen!

Här i min byggnad är det jätte svårt ofta att komma in med ett bricka då systemet är inte det bästa. Många av post medarbetare har inte kunna komma in med posten och i detta område på söder i Helsingborg har det varit klagar flera gången , enda i HD , Helsingborgs dagblad !

Detta tagit hård på mig och min psyka hälsa att jag har bliva registrerat i kronofogdens register, jag vill aldrig kunna tillåta mig bliva registrerat i kronofogden, speciellt inte för så låg belopp!

Jag har funderat i lång tid att investerar i ett bostadsrätt igenom min tidigare bank, jag har såld min bostad senaste sommaren, och har pengar på mitt konto till ett nytt boende, detta är en annan anledning till att jag aldrig skulle kunna tillåta mig detta hända.

Jag har behov av ära expertis, och fort detta slätat så snart det är mögligt eftersom min bank (Nordea) vill erbjuda mig ett nytt lån (har bevis), så snart jag är fått detta slätat. Jag blev registrerat på orealistisk vis och önskar bliva slätat så snabbt så mögligt!

Vänligast hjälp !

Hälsning
Kristina


Hej Kristina

Det bästa du gör att du spar ned alla artiklar och annat bevis för att inte post gången har fungerat, och som är bevisa för att du inte har fått dina räkningar så du har kunnat betala dem.

Samt att du ser till att omgående betala alla räkningar och skulder som nu har gått vidare till Kronofogden

Sedan kontaktar du dem företagen och Transportstyrelsen som nu har skickat vidare sina räkningar och ärende till indrivning hos Kronofogden, och förklara vad som har hänt och bifogar beviset på varför du inte har kunnat betalat dem i tid.

Sen kan du bara hoppas på det bästa och att företagen och Transportstyrelsen frivilligt tar tillbaka sina ansökningar om inkasso och indrivningsärendena.

Skulle du inte få slätat och bort dina betalningsanmärkningar ändå. Så är sista möjligheten att du kontaktar Kronofogdens special enhet för rättelser i Visby här, och som har hand om alla kronofogdens registeruppgifter. Du skriver till dem förklara varför det blivit som det blivit samt bifogar dina bevisa för detta, och begär att du skall få dem slätade på grund av att dem är missvisande.  

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Då tar vi tacksamt emot en gåva av dig till utgifterna som vi har haft för den juridiska rådgivningen och hjälpen som vi har givit till dig här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in och ställ dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, så besvarar vi dina juridiska frågor med svar helt gratis åt dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar