2016-12-01

Kan man hävda och åberopa sjukdom för att undgå och slippa undan att betala parkeringsböterna som man har fått genom en parkeringsanmärkning och parkeringsbot vid sjukdom?

HÄNDELSE

Kom åkande på hägervägen, kände tryck över bröstet, måste ställa bilen så fort som möjligt på bästa lämpliga ställe. På grund av att jag är dokumenterat hjärtsjuk sedan c:a 5 år, och är naturligtvis oroad vad som kan hända om jag ignorerar signaler.

Jag ställde bilen samt tog min hjärtmedicin nitromex och en promenad på 15-20 min, och vid återkomsten till bilen satt en parkeringsanmärkning på rutan.

Hur löser jag detta? Jag vill hävda nöd.

Mvh
Bo


Hej Bo

Du kan bestrida parkeringsboten och parkeringsanmärkningen till den som utfärdat denna, och då kan du åberopa denna omständigheten som skäl för att du skall undgå att behöva betala parkeringsböterna.

Samt som bevis för detta kan du även bifoga dokumentationen avseende din hjärtsjukdom.  

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Då tar vi tacksamt emot en gåva av dig till utgifterna som vi har haft för den juridiska rådgivningen och hjälpen som vi har givit till dig här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in och ställ dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, så besvarar vi dina juridiska frågor med svar helt gratis åt dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar