2016-09-08

Har en god man eller förvaltare rätt att styra över och kränka någon person som denna inte är företrädare och förmyndare för?

Hej

Min makes förvaltare kallar mig för kränkande saker. Han har bland annat kallat mig för hyresgäst och att han rätt att slänga ut mig när helst han behagar.

Jag har varit med om nåt jobbigt och jag behöver få lugn och ro.

Min man sitter inne för sexbrott sen i mars månad. Jag känner att jag inte blir behandlad med respekt av honom och att han inte tar hänsyn till mig överhuvudtaget. Han har väl ingen rätt att säga kränkande saker till mig?

Han tycker att på grund av sitt uppdrag att han kan behandla mig hur som helst och styra och ställa över mig precis som han behagar.

Mvh Sara


Hej Sara

Din mans förvaltare har rätt att styra ställa över allt som har med din man man att göra.

Angående dig så har inte din mans förvaltare ingenting att säga till om, och detta eftersom det bestämmer du helt och hålet själv.

Samt en förvaltare har ingen rätt att kränka någon person, och detta lika lite som någon annan person har rätten att göra detta.  

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Då tar vi tacksamt emot en gåva av dig till utgifterna som vi har haft för den juridiska rådgivningen och hjälpen som vi har givit till dig här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in och ställ dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, så besvarar vi dina juridiska frågor med svar helt gratis åt dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar