2016-04-12

Måste jag lämna in en ny ansökan om arbetstillstånd och uppehållstillstånd eftersom att där jag har jobbat tidigare nu har gått i konkurs?

Hej

Jag heter Anatolli och har en fråga omgående min förläggning av mitt arbets- och uppehållstillstånd för mig och min familj.

Jag befinner sig i Sverige sen år 2011 . Under denna perioden har både jag och min fru arbetat och hade beviljat uppehåll och arbetstillstånd fram tills år 2014. Samma år har jag lämnade in en ansökan från samma företag om förläggning av min arbetstillstånd. Men väntar nu på beslut.

För inte så länge sen fick jag veta att min arbetsgivare har går i konkurs. Vilket innebär nu att jag måste hitta ett nytt arbete.

Min frågan är: Kan det försvåra min ansökan? Vad gör jag om jag hittar ny arbete och måste jag då lämna in en ny ansökan på nytt igen?

Anatolli


Hej Anatolli

Ja, det kan påverka din ansökan negativt eftersom du söker ett arbetstillstånd och inte har något arbete just nu.

Samt att så fort du får ett nytt arbete. Så måste du direkt skicka in en ny ansökan till Migrationsverket om arbetstillstånd, och då som avser och rör det nya arbete och företaget som du har fått jobb på.  

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Då tar vi tacksamt emot en gåva av dig till utgifterna som vi har haft för den juridiska rådgivningen och hjälpen som vi har givit till dig här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in och ställ dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, så besvarar vi dina juridiska frågor med svar helt gratis åt dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar