2016-01-12

Kan man får skadeståndsersättning utbetald till någon annans konto än till dem som är mina egna konton?

Hej.

Ska söka skadestånd hos JK då jag frihetsberövades under utredningen av ett brott. Jag släpptes senare då brott ej kunde styrkas.

Går det att få skadeståndet insatt på annat konto än mitt eget, t.ex. ett syskon med fullmakt från mig?

Tacksam för svar.

Kristoffer


Hej Kristoffer 

Ja, vilket konto du vill ha skadeståndet utbetalt till anger och bestämmer du helt och hållet själv, och det behöver inte vara ditt eget konto och som du nu vill ha dem utbetalda till.

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Då tar vi tacksamt emot en gåva av dig till utgifterna som vi har haft för den juridiska rådgivningen och hjälpen som vi har givit till dig här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in och ställ dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, så besvarar vi dina juridiska frågor med svar helt gratis åt dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar