2017-02-16

Kan man bli utslängd och värkt samt avhyst från sin hyresrätt och hyresbostad om man skriver på social medier och fråga om råd angående sin bostad?

Hej en fråga.

Jag bor i Bollnäs bostäders lägenheter och fick mögel i badrummet samt en vattenskada på tröskeln. De var här för en inspektion. Då sa dem att de är omöjligt att det kan komma svartmögel under tapeten och att de knappt ville byta tröskeln.

Eftersom jag har 2 astmatiska barn ville jag vara hundra säker på att de stämmer. Så jag gick in på Facebook och fråga om detta, och jag fick svaret att de kan komma under tapeterna med mera. Så jag är nu självklart orolig för mina barn också vidare.

Men jag fick ett brev på posten i fredags om att jag kan bli utslängd från lägenheten om jag skriver på sociala media om det här, och får inte kritisera personalen på Bollnäs fastigheter på Facebook.

Är det lagligt att slänga ut en ensamstående mamma med 2 astmatiska barn, och för jag frågar om råd och om det stämde som de sa om möglet med mera?

Verkar jätte konstigt om dem kan slänga ut mig för man ber om andras råd.

Tacksam för svar

Tina


Hej Tina

Dem kan inte slänga ut dig och vräka dig från din bostad bara för att du skriver och fråga någon om råd angående något som rör din bostad hos Bollnäs fastigheter.

Det är däremot nu frågan om Bollnäs bostäders hot mot dig kan anses och utgöra som olaga hot mot dig istället, och du borde nu polisanmäla Bollnäs fastigheters hot mot dig.  

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Då tar vi tacksamt emot en gåva av dig till utgifterna som vi har haft för den juridiska rådgivningen och hjälpen som vi har givit till dig här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in och ställ dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, så besvarar vi dina juridiska frågor med svar helt gratis åt dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar