2014-12-28

Skulder, krediter kreditupplysning samt kreditutredning och skuldsanering pga borgenslån, borgenärslån

Hej, mitt namn är Monica och jag undrar om ni kan hjälpa mig med mina bekymmer.

Jag skrev på som borgenär på banken för över 20 år sedan. Dessutom samlade min bror på sig hyres skulder på lägenheten och som stod på mig.

Jag har bott utomlands sedan 2003. Sist jag hörde något om skulderna var år 2003.

Jag vill flytta hem till Sverige nu och undrar om skulderna finns kvar?

Snälla kan ni hjälpa mig. Jag flyttade från Sverige 1998. Bodde i Sverige under en period mellan 2002-2003. Jag har bott utomlands sedan dess.

Tack för er hjälp på förhand. Monica


Hej Monica

Tack för dit mejl och förfrågan om hjälp.

De var ju en ledsam historia att läsa, och som du har råkat utför angående dem uppkomna skulderna.

Vi kan hjälpa dig med att försöka lösa detta på bästa sätt för dig. Å de finns lite olika saker som man kan göra beroende på hur det ser ut med dina ekonomiska skulder idag.

De första man måste göra för att få en överblick över hur läget är idag, är att vi får ditt svenska personnummer av dig.

När vi har har fått ditt personnummer så kan vi göra en komplett kreditupplysningsutredning angående dig och din skyld situation. Å då kan vi se vilka registrerade skulder som finns och är aktuella idag. När vi har dessa uppgifter om skulderna, så kan vi föreslå och diskutera vilka olika alternativ som finns, och vad som är den bäst lösningen för den aktuella situationen av idag och just för dig.

Vill du att vi skall hjälpa dig och gå vidare med en kreditupplysningsutredning rörande dina ekonomiska skulder. Var god återkommer här till oss på denna e-post adressen och bekräfta detta, samt bifoga ditt svenska person nummer i mejlet till oss.

I redovisningen av kreditupplysningsutredning ingår det samt anger vilka olika alternativ som de finns, och som kan vara aktuella för att försöka lösa dina ekonomiska skuld problem på bästa sättet rörande den aktuella situationen just för dig.

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Så tar vi tacksamt emot ett bidrag av dig till våra omkostnader och utgifter som vi har för servicen och hjälpen här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, också besvarar vi dina juridiska frågor gratis åt dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar