2016-08-17

När man har fått avslag både från migrationsverket och migrationsdomstolen. Vad kan man då göra för att kunna leva ihop?

Hej

Min pojkvän har fått avslag både från migrationsverket och migrationsdomstolen.

Dom anser inte att vårat förhållande är seriöst nog då vi inte har träffats på ca 2 år, och då vi har väntade på beslut från migrationsverket.

Vi tyckte det var ingen ide att överklaga domstolens beslut eftersom vi hade inget nytt att komma med.

Min fråga är vad kan vi göra nu?

Vi är seriösa med varandra och har daglig kontakt.
Han är den jag vill leva med i resten av mitt liv.
Vi kan väl inte bara ge upp utan det måste var nått vi kan göra.

Hoppas ni kan ge mig råd.

Mvh Belma


Hej Belma

Juridiskt sett finns det inte mycket mer ni kan göra tyvärr. För alla dem vägarna är nu uttömda och juridiskt prövade och slutligen avgjorda.

Det ända ni kan göra om ni vill leva ihop. Är att du nu söker om uppehållstillstånd och rättigheter att flytta till och dit där din pojkvän nu bor.  

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Då tar vi tacksamt emot en gåva av dig till utgifterna som vi har haft för den juridiska rådgivningen och hjälpen som vi har givit till dig här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in och ställ dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, så besvarar vi dina juridiska frågor med svar helt gratis åt dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar