2016-10-18

Vilka är dem nya lagkraven som är uppsatta från och med den 20 juli i år 2016 för att man skall få och bli beviljat ett uppehållstillstånd som anhöriginvandrare?

Hej!

Hur uppfyller jag migrationsverkets försörjningskrav när jag är mammaledig?

Får vi avslag på ansökan på grund av det?

Jag har en vikariat anställning tillsvidare, har ett anställningsbevis där det står hur mycket jag får i timmen. Jag ska börja jobba igen inom några månader.

Kan min man ändå ansöka om uppehållstillstånd utan att få avslag? Jag har ingen egen bostad men är inneboende, vi har även ett gemensamt barn(0 år)

Vad är bäst att göra nu, ska vi ändå ansöka och uppfylla kraven under väntetiden, eller kommer vi få avslag?

Mvh

Em


Hej Em

För att din man skall få beviljat ett uppehållstillstånd som anhöriginvandrare. Så måste ni uppfylla dem nya lagkraven som är uppsatta från och med den 20 juli i år 2016, och som ni kan läsa mer om vilka dessa är här och vad som nu mera gäller:

Länkar:

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Då tar vi tacksamt emot en gåva av dig till utgifterna som vi har haft för den juridiska rådgivningen och hjälpen som vi har givit till dig här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in och ställ dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, så besvarar vi dina juridiska frågor med svar helt gratis åt dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar