2014-04-13

Vilken uppsägningstid gäller vid en tidsbegränsad anställning?

Hej

Jag har nyss ingått en anställningskontrakt om Tidsbegränsad anställning från 140623-141031 och jag vill säga upp mig direkt då jag hittat ett annat jobb.

Det står även i avtalet följande:
Ömsesidig uppsägning: Skall skriftligen meddelas en (1) dag innan uppsägning.

Vad betyder det? hur lång uppsägningstid har jag då?

Tack och Mvh

Linda


Hej Linda

Utifrån din beskrivning här så tolkar man det som att: 

Om du lämnar in din skriftliga uppsägning under måndagen, så måste du gå till jobbet på tisdagen. 
Men redan på onsdagen har anställningen upphört att gälla alltså, och då behöver du inte gå dit längre. 

Plus samma sak gäller omvänt, om arbetsgivaren skulle vilja säga upp och sparka dig. 

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Så tar vi tacksamt emot ett bidrag av dig till våra omkostnader och utgifter som vi har för servicen och hjälpen här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, också besvarar vi dina juridiska frågor gratis åt dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar