2017-01-10

Skall min partner och fru ansöka om asyl eller som anhöriginvandrare till mig?

Hej

Jag permanent uppehållskort. Min fru söker nu om asyl och hon är gravid i vecka 8.

Hon vill dragit tillbaka sin asylansökan nu, och istället söka anknytning till mig.

Vilken tillstånd kan hon ansöka om och få för att få stanna i Sverige?

Mvh
Ludde


Hej Ludde

Det är nästan en omöjlig fråga att besvara din fråga. För detta beror helt och hållet på var din fru kommer ifrån, och vilka som är hennes asyl skäl är också vidare.

Men vad hon kan göra är att låta asylärendet ha sin gång, och därmed se vilket beslut hon får.

Sen om hon får avslag på sin asylansökan. Så har hon rätt och kan därefter ansöka om uppehållstillstånd som anhöriginvandrare till dig, och få denna ansökan prövad.  

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Då tar vi tacksamt emot en gåva av dig till utgifterna som vi har haft för den juridiska rådgivningen och hjälpen som vi har givit till dig här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in och ställ dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, så besvarar vi dina juridiska frågor med svar helt gratis åt dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar