2016-04-01

Kan jag få minskat eller sinkat och fram flytta mitt straff angående olovlig körning som har resulterat i en körkortsindragning på grund av att jag har fått jobb och har en hel familj med barn att försörja?

Hej.

Jag har gjort min skyldig till olovlig körning vid två tillfällen. Mitt körkort ska återkallas fyra månader.

Jag skall sommarjobba som timvikarie. Jag har en fru och 3 småbarn som jag försörjer. Om jag inte kan jobba så drabbas min familj.

Har jag möjligheten sinka straffen?

Hälsningar
Amanuel


Hej Amanuel

Att du skulle få körkortsindragningen sänkt till en kortare tidperiod är knappast troligt. Detta även om du överklagar Transportstyrelsens och körkortsregistrets beslut angående tidsperioden rörande din körkortsindragning.

Men du kan alltid skriva till Transportstyrelsen och körkortsregistret och fråga om du kan få körkortet indraget vid ett lämpligare tillfälle, än just under den vikarieperioden som du nu har fått ett sommarjobb.

Det begäran och önskan av dig, är inget som Transportstyrelsen varken måste bevilja eller godkänna.

Men det kostar dig ju inget att du fråga dem snällt, och att du nu ber dem att kan flytta fram detta lite lägre fram tiden, och detta för att du skall kunna jobba och försörja din familj samt barn under denna perioden som du har fått ett vikariat jobb. 

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Då tar vi tacksamt emot en gåva av dig till utgifterna som vi har haft för den juridiska rådgivningen och hjälpen som vi har givit till dig här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in och ställ dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, så besvarar vi dina juridiska frågor med svar helt gratis åt dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar