2016-02-24

Hur ansöker man om immigrations samt uppehållstillstånd som anhörig invandrare till mina barn som redan finns i Sverige?

Hej

Jag är svenskmedborgare och bott i Sverige i nästan 19 år och har en familj. Jag och min man har jobb, och vi klarar oss jätte bra, och vi hjälpte mina föräldrar som bor i Iran. Men vi är från Irak och dem är inte Iranska medborgare.

I nästan 10 år när min pappa blev liggande, och för några väcker sen gick min pappa bort, och min mamma har ingen där längre nu.

Jag vill att hon kommer till Sverige och skall bo med mig. För jag är det enda barnet hon har och hon har inget hjälp där, och jag behöver henne här för mig och mina barns skull här.

Min fråga är: Hur kan jag söka uppehållstillstånd till henne?

Tack
Zeinab


Hej Zeinab

Din mamma skall söka immigrations och uppehållstillstånd som anhörig invandrare tig dig till Sverige.


Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Då tar vi tacksamt emot en gåva av dig till utgifterna som vi har haft för den juridiska rådgivningen och hjälpen som vi har givit till dig här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in och ställ dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, så besvarar vi dina juridiska frågor med svar helt gratis åt dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar