2016-09-21

Hur uppfyller man Migrationsverkets försörjningskrav vid anhöriginvandring om man är under 21 år och studerande på gymnasienivå?

Hej!

Min man som är från Syrien och bor i KSA.

Han ansökte om uppehållstillstånd innan juni 2016, alltså omfattas han av den gamla försörjningskravs lagen. Jag är 19 år gammal och har permanent uppehållstillstånd från och med december-2013.

Mitt problem är att jag inte jobbar, utan studerar på gymnasiet. Jag bor hos mina föräldrar och har inte något eget bostad. Jag vill inte lämna mina studier.. hur gör jag?

Finns det något annat alternativ än att jobba? Snälla hjälp mig!!

Aisha



Hej Aisha

Så länge som du studerar på gymnasienivå och inte har fyllt 21 år, så har dina föräldrar försörjningsansvaret för dig.

Det innebär i det här fallet att du gemensamt med dina föräldrar skall uppfylla dem gamla reglerna för och på försörjningskrav som Migrationsverket ställer för att din man skall få uppehållstillstånd tillsammans med dig här.

Så det ända ni kan göra är att se till så att du och dina föräldrar har en gemensam inkomst, som är tillräckligt hög enligt dem gamla försäljningskraven som gällde då.

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Då tar vi tacksamt emot en gåva av dig till utgifterna som vi har haft för den juridiska rådgivningen och hjälpen som vi har givit till dig här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in och ställ dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, så besvarar vi dina juridiska frågor med svar helt gratis åt dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar