2015-02-11

Regler och villkor för uppehållstillstånd för arbetskraftsinvandrare

Hej

Jag har jobbat sedan juni 2011 här i Sverige och hos en arbetsgivare. Och snart ska jag ansöka för permanent uppehållstillstånd p.g.a. att jag har jobbat här 4 år. Dessutom ska min arbetsgivare anställa mig vidare dvs. förnya kontraktet.

Men när jag har jobbat färdigt mer än två år hos min arbetsgivare, började jag arbeta med något annat typ extra arbete under kanske 5 månader. Jag måste säga att jag jobbade efter min arbetstid. Och som har jag sagt jag har kvar min grundanställning hos min arbetsgivare.

Nu vill jag ansöka för permanent uppehållstillstånd, tror ni att Migrationsverkets kommer att avslå min ansökan? Jag undrar väldigt mycket om hur det ska gå med min ansökan. Tack för att ni svarar.

Mvh/ Dawo


Hej Dawo

Det som migrationsverket kräver är att du har jobbat på ett och samma ställe arbete utan avbrott i 4 år, och detta för att dem skall förlänga samt ge dig ett permanent uppehållstillstånd.

Samt att lönen som du har tjänat måste vara minst på 13 000 kr/månad före skatt under hela perioden.

Att du jobbat exakta ut över ditt ordinarie arbete bör därför inte innebär att du får ett avslag på din ansökan om permanent uppehållstillstånd.

Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Så tar vi tacksamt emot ett bidrag av dig till våra omkostnader och utgifter som vi har för servicen och hjälpen här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, också besvarar vi dina juridiska frågor gratis åt dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar