2014-02-02

Deklaration: Uthyrning av bostad och skatteavdrag

Hej

Jag hyr ut min privata bostad i andra hand och nu funderar jag på om och hur jag eventuellt behöver och skall deklarera detta, samt vilken skatt som jag kan komma att tänkas behöva betala.

Tack på förhand för ert svar. / Malin

Hej Malin

Ja, du måste deklarera all uthyrning av din privatbostad tillsammans med din inkomst deklaration.

Det finns en hel del olika schabloner och andra avdrag som du får göra, så som t.ex. att den vinsten som understiger 40 000 kr/år är skattefri osv.

På direkt länkarna här hittar du mer specifika uppgifter samt exakta förklaringar till och för vilka skattereduktioner och avdrag som du kan har rätt till:


Om du tycker att svaret på frågan var till nytta och hjälp för dig?

Så tar vi tacksamt emot ett bidrag av dig till våra omkostnader och utgifter som vi har för servicen och hjälpen här. Du lämnar ditt bidrag enklast på länken här.

Här hittar du alla dem eventuella avtal och kontrakt som du behöver.

Samt har du juridiska frågor som du önskar ett svar på?

Skicka in dina juridiska frågor till oss här på jurist@2b4y.com, också besvarar vi dina juridiska frågor gratis åt dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar